DKAB

DKAB

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

ÖĞRENCİLERİN  LİSE SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;

 

  • Sevgi, saygı, hoşgörü, milli, manevi ve ahlaki değerleri önemsemek.
  • Önemsediği değerleri özümsemek ve bu değerlerin bilgisini edinmek.
  • Dinin insanın lehine bir “nasihat” ve “güzel ahlak” olduğunu fark etmek.
  • Taassuptan uzak; aklı kullanmaya ve bilgiye önem vermek.
  • İnsanlara, doğaya ve diğer canlılara karşı duyarlı olmak.
  •  

LİSE SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE
YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

  • Derslerin işlenişinde soru-cevap-gözlem-araştırma-inceleme-beyin fırtınası–kaynak tarama-grup çalışması-münazara gibi metotlar uygulanır.
  • Dersler; batıl inançlardan ve taassuptan uzak, akla ve bilgiye dayalı,  karmaşık ve anlaşılmaz ifadelerden arındırılmış ve açık bir dille, Türkçe’yi güzel kullanarak işlenir.
  •  

LİSE SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE
ÖLÇME – DEĞERLENDİRME

 

  • Her dönem 2 yazılı sınav uygulanır ve 1 ders içi performans görevi verilir ve bu görev değerlendirilirken:
    • Öğrencinin ders içi ve ders dışı davranışı, (arkadaşlarına, öğretmenlerine ve okul idarecilerine karşı),
    • Ders materyallerinin hazır olması,
    • Derse hazırlıklı gelinmesi,
    • Verilen ek ödevlerin zamanında yapılması,
    • Öğrencinin derse katılımı göz önünde bulundurulur.
  • Her iki dönemde her öğrenci bir performans ödevi yapar ve derecelendirilmiş ölçekle değerlendirilir.
  • Tercih eden öğrenciler, Proje Ödevi hazırlayabilirler. Proje ödevleri derecelendirilmiş ölçekle değerlendirilir, değerlendirme kriterleri proje konularının ilanı sırasında öğrencilere duyurulur.

İLETİŞİM BİLGİLERİ