Tarih
DELTA KOLEJİ’NDE TARİH
Tarih öğrenmek, bireysel, toplumsal ve evrensel faydalar sağlar. Sultan Alp Arslan’ın Romen
Diogen’e tarih okuyup okumadığını sorması ve onun mağlubiyetinin sebebinin tarih okumaması
olduğunu söylemesi ilginç bir anekdottur. Tarih eğitimi, her şeyden önce bugünkü uygarlığın nasıl meydana geldiğini öğretirken, uygarlığın tüm toplumların katkısı ile oluştuğu bilincini oluşturur. Böylelikle bireyler ortak değerlere sahip dil, din ve ırk ayrımına girmeden barış içinde yaşamayı öğrenir. Geçmişini öğrenen kişi, milli ve manevi değerlerini tanıyarak milli bilinç kazanır ve vatandaşlık bilinci gelişir. Milletler geçmişten çıkardıkları derslerle geleceklerine yön verirler. Milletlerin ortak hafızası olan tarih, milli ve toplumsal kimliğin inşasında önemli bir rol oynar.
Mustafa Kemal Atatürk, ‘’Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça kendisinde büyük işler
yapmak için ilham bulacaktır.’’ sözüyle tarih öğrenmenin önemini vurgulamıştır.
TARİH ÖĞRENMENİN FAYDALARI
1) Geçmişten bugüne insanlığın birikimli mirasını kavramaları
2) Yaşadıkları toplum, ülke ve dünyanın bugünlere nasıl geldiğinin farkındalığını
kazanarak, günümüzde olup bitenleri yorumlamayı ve geleceğe yönelik projeksiyonlar
oluşturabilmeyi kapsayan bir tarih bilinci geliştirmeleri
3) Medeniyetimizin dayandığı temel değerleri kavramaları, benimsemeleri ve bunları
davranışlarına yansıtmaları
4) Tarihî bir olay veya olgunun yerel, ulusal ve uluslararası boyut ve etkileşimleri olduğu
konusunda farkındalık oluşturmaları
5) Millî kimlik ve aidiyet duygularını geliştirerek Türkiye’nin küreselleşen dünya içindeki
yerini ve rolünü kavramaları